Την εισαγωγή αυστηρότερων και συχνότερων τεχνικών ελέγχων στα αυτοκίνητα, στα δίκυκλα και στα μοτοποδήλατα, πρότεινε σήμερα η Κομισιόν η οποία επισημαίνει ότι 5 άτομα πεθαίνουν κάθε μέρα σε τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη λόγω τεχνικών αστοχιών.
Σύμφωνα με την Επιτροπή, τα τεχνικά ελαττώματα ευθύνονται για το 6% των ατυχημάτων με παντός είδους αυτοκίνητα, δηλαδή σε 2.000 νεκρούς και πολύ περισσότερους τραυματίες κάθε χρόνο. Το 8% των ατυχημάτων με παντός είδους δίκυκλα συνδέεται επίσης με τεχνικά ελαττώματα. Πρόσφατες μελέτες στο Ηνωμένο Βασίλειο, δείχνουν ότι έως και το 10% των αυτοκινήτων κάποια στιγμή παρουσιάζουν ελάττωμα, λόγω του οποίου ενδέχεται να μην περάσουν με επιτυχία τον τεχνικό έλεγχο.
Επίσης, πολλά τεχνικά ελαττώματα με σοβαρές συνέπειες στην ασφάλεια (όπως το σύστημα ABS και ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας) δεν ελέγχονται σήμερα με τους ισχύοντες κανόνες. Οι υφιστάμενοι κανόνες στην ΕΕ καθορίζουν ελάχιστα πρότυπα για τους τεχνικούς ελέγχους και χρονολογούνται από το 1977, με ελάσσονες επικαιροποιήσεις. Έκτοτε τα αυτοκίνητα, η συμπεριφορά των οδηγών και η τεχνολογία έχουν εξελιχθεί πολύ.
Οι νέες προτάσεις σκοπό έχουν να σώζονται περισσότερες από 1.200 ζωές κάθε χρόνο και να αποφεύγονται περισσότερα από 36.000 ατυχήματα λόγω τεχνικής αστοχίας. Στα κύρια στοιχεία των νέων προτάσεων περιλαμβάνονται τα εξής: -Τεχνικός έλεγχος υποχρεωτικός σε κλίμακα ΕΕ για δίκυκλα και μοτοποδήλατα, διότι όπως επισημαίνει η Επιτροπή, οι οδηγοί δίκυκλων και μοτοποδηλάτων, ιδίως οι νέοι, είναι η ομάδα υψηλότερου κινδύνου χρηστών. -Αύξηση της συχνότητας των περιοδικών τεχνικών ελέγχων των παλαιών οχημάτων.
Στο πέμπτο και το έκτο έτος της ηλικίας τους, αυξάνεται δραματικά ο αριθμός των σοβαρών ατυχημάτων που οφείλονται σε τεχνική αστοχία. -Αύξηση της συχνότητας των ελέγχων αυτοκινήτων και ημιφορτηγών με εξαιρετικά πολλά χιλιόμετρα. Έτσι θα ευθυγραμμισθούν οι έλεγχοί τους με άλλα οχήματα με πολλά χιλιόμετρα, όπως τα ταξί και τα ασθενοφόρα . -Βελτίωση της ποιότητας των ελέγχων των οχημάτων με τον καθορισμό κοινών ελάχιστων προτύπων για αστοχίες, εξοπλισμό και ελεγκτές. -Υποχρεωτικός έλεγχος των ηλεκτρονικών στοιχείων ασφαλείας. -Καταπολέμηση της παραποίησης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων, με ηλεκτρονική ένδειξη των διανυθέντων χιλιομέτρων.
Σε όλες τις περιπτώσεις, οι προτάσεις καθορίζουν για τους ελέγχους οχημάτων κοινά ελάχιστα πρότυπα σε κλίμακα ΕΕ, τα δε κράτη - μέλη είναι ελεύθερα να καθορίσουν αυστηρότερα πρότυπα.
«Όταν οδηγείτε ένα αυτοκίνητο που δεν πρέπει να κυκλοφορεί, κινδυνεύετε εσείς ο ίδιος και όλοι οι συνεπιβάτες σας - η οικογένειά σας, οι φίλοι σας, οι συνεργάτες σας και το κυριότερο, βάζετε σε κίνδυνο όλους τους άλλους χρήστες γύρω σας», αναφέρει σε γραπτή δήλωσή του ο αρμόδιος για τις μεταφορές Αντιπρόεδρος της Επιτροπής , Σιμ Κάλας, ο οποίος υπογραμμίζει ότι «δεν θέλουμε να κυκλοφορούν στους δρόμους τέτοια επικίνδυνα αυτοκίνητα.»
Σύμφωνα με την Επιτροπή, τα τεχνικά ελαττώματα ευθύνονται για το 6% των ατυχημάτων με παντός είδους αυτοκίνητα, δηλαδή σε 2.000 νεκρούς και πολύ περισσότερους τραυματίες κάθε χρόνο. Το 8% των ατυχημάτων με παντός είδους δίκυκλα συνδέεται επίσης με τεχνικά ελαττώματα. Πρόσφατες μελέτες στο Ηνωμένο Βασίλειο, δείχνουν ότι έως και το 10% των αυτοκινήτων κάποια στιγμή παρουσιάζουν ελάττωμα, λόγω του οποίου ενδέχεται να μην περάσουν με επιτυχία τον τεχνικό έλεγχο.
Επίσης, πολλά τεχνικά ελαττώματα με σοβαρές συνέπειες στην ασφάλεια (όπως το σύστημα ABS και ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας) δεν ελέγχονται σήμερα με τους ισχύοντες κανόνες. Οι υφιστάμενοι κανόνες στην ΕΕ καθορίζουν ελάχιστα πρότυπα για τους τεχνικούς ελέγχους και χρονολογούνται από το 1977, με ελάσσονες επικαιροποιήσεις. Έκτοτε τα αυτοκίνητα, η συμπεριφορά των οδηγών και η τεχνολογία έχουν εξελιχθεί πολύ.
Οι νέες προτάσεις σκοπό έχουν να σώζονται περισσότερες από 1.200 ζωές κάθε χρόνο και να αποφεύγονται περισσότερα από 36.000 ατυχήματα λόγω τεχνικής αστοχίας. Στα κύρια στοιχεία των νέων προτάσεων περιλαμβάνονται τα εξής: -Τεχνικός έλεγχος υποχρεωτικός σε κλίμακα ΕΕ για δίκυκλα και μοτοποδήλατα, διότι όπως επισημαίνει η Επιτροπή, οι οδηγοί δίκυκλων και μοτοποδηλάτων, ιδίως οι νέοι, είναι η ομάδα υψηλότερου κινδύνου χρηστών. -Αύξηση της συχνότητας των περιοδικών τεχνικών ελέγχων των παλαιών οχημάτων.
Στο πέμπτο και το έκτο έτος της ηλικίας τους, αυξάνεται δραματικά ο αριθμός των σοβαρών ατυχημάτων που οφείλονται σε τεχνική αστοχία. -Αύξηση της συχνότητας των ελέγχων αυτοκινήτων και ημιφορτηγών με εξαιρετικά πολλά χιλιόμετρα. Έτσι θα ευθυγραμμισθούν οι έλεγχοί τους με άλλα οχήματα με πολλά χιλιόμετρα, όπως τα ταξί και τα ασθενοφόρα . -Βελτίωση της ποιότητας των ελέγχων των οχημάτων με τον καθορισμό κοινών ελάχιστων προτύπων για αστοχίες, εξοπλισμό και ελεγκτές. -Υποχρεωτικός έλεγχος των ηλεκτρονικών στοιχείων ασφαλείας. -Καταπολέμηση της παραποίησης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων, με ηλεκτρονική ένδειξη των διανυθέντων χιλιομέτρων.
Σε όλες τις περιπτώσεις, οι προτάσεις καθορίζουν για τους ελέγχους οχημάτων κοινά ελάχιστα πρότυπα σε κλίμακα ΕΕ, τα δε κράτη - μέλη είναι ελεύθερα να καθορίσουν αυστηρότερα πρότυπα.
«Όταν οδηγείτε ένα αυτοκίνητο που δεν πρέπει να κυκλοφορεί, κινδυνεύετε εσείς ο ίδιος και όλοι οι συνεπιβάτες σας - η οικογένειά σας, οι φίλοι σας, οι συνεργάτες σας και το κυριότερο, βάζετε σε κίνδυνο όλους τους άλλους χρήστες γύρω σας», αναφέρει σε γραπτή δήλωσή του ο αρμόδιος για τις μεταφορές Αντιπρόεδρος της Επιτροπής , Σιμ Κάλας, ο οποίος υπογραμμίζει ότι «δεν θέλουμε να κυκλοφορούν στους δρόμους τέτοια επικίνδυνα αυτοκίνητα.»
Δημοσίευση σχολίου